Nu växer det för varje dag i växthuset.

(null)

Salladen i amplarna är snart skördeklara. Eller det går säkert att plocka blad redan nu . 



(null)

Bladpersiljan har övervintrat sen förra året och växer till sig nu . 


(null)

Den första odlingslådan som möter en precis innanför växthusdörrarna är full av övervintrade kålplantor som nu börjar gå upp i blom . 
Idag tog jag in blomstänglar av savojkål och stekte ihop med mangold. 
Det blev jättegott ihop med parsilade och solroskärnor. 

I odlingslådan finns även vintersådda sallader som Machesallad, Vinterportlak och Rocula . 



(null)

Rankspenaten grönskar nu med späda skott som kan skördas som sallad eller att steka lite lätt. 
Jag låter den växa upp och slingra sig i  nätet till hönsgården så hönsen kan mumsa det dom kommer åt . 


(null)


I växthuset växer Ramslöken frodigt och blommar snart. 
Sen ska jag ta färska frön av den och så under bokträdet. 
Har några planterade plantor där och vilk ha fler plantor som sprider sig framöver. 


(null)


Mangolden har övervintrat i växthuset och växer kraftigt nu . 


(null)

Och den vintersådda spenaten är skördeklar att plocka blad av nu . 


(null)


Följ min blogg på Bloglovin. 

(null)

Ladda ner appen Bloglovin. 
Sök efter Odlingslyckanstradgard.blogg.se 


                         ~~🖤~~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingslyckanstradgard.blogg.se

Följ med i våran odling i växthus , i pallkragar och på friland. Odlar massor av grönsaker och blommor . I den fd vedboden bor nu ett gäng lyckliga höns. Vedboden heter nu Kackelboden.

RSS 2.0