Strömavbrott ger grön tid i växthuset

Idag va det planerat strömavbrott för arbete mellan kl 8-12. 
Jag gick upp vid 7.30 och åt frukost och sen hamnade jag i växthuset vid kl 9 när jag öppnade till hönsen. 

(null)

Dom fick blommorna från kålen som blommar för fullt i växthuset. 
Nu ska kålen slutakördas , ätas och frysas in . 
Snart ska tomater , gurka och melon planteras i odlingslådorna . 


(null)

Har sått om salladsbrättet som fasanerna smaskas i sig av när jag ställt sådden ute i skuggan . 
Nu får sådden stå i växthuset iallafall även om den behöver stå svalt.

Har även sått basilika och rensat bort sallad , purjolök och salladslök som envisas ha bladlöss igen . 


(null)

(null)


Nu åkte salladen till hönsen istället , den va ändå någon besk sort . 
Nu vill jag hitta några nyckelpigor att erbjuda mat och husrum i växthuset .

Så fördrev jag lätt dom timmarna utan ström . 


                            ~~🖤~~




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingslyckanstradgard.blogg.se

Följ med i våran odling i växthus , i pallkragar och på friland. Odlar massor av grönsaker och blommor . I den fd vedboden bor nu ett gäng lyckliga höns. Vedboden heter nu Kackelboden.

RSS 2.0