Ramslöket grönskar i växthuset


Blev glatt överraskad att ramslöken kommit upp i pallkragen i växthuset . 
Nu är våren nära . 


(null)



Så nöjd att jag planterade ner ramslök i växthuset . Vilken skatt . 


(null)



(null)


Idag har jag satt upp korgar där det går . 
Försöker hitta så många platser som möjligt för att komma ställa ifrån mig sådder på nu under våren . 
Det brukar bli trångt trots en trähylla och två stålhyllor. 

Har skruvat upp skruvar med öglor i frofilerna. 
Baktill på korghyllan så hakade jag i en krok mellan korghyllan och öglan. 
Framtill har jag bundit upp med snöre från korghyllan upp till öglorna i snedtakets profiler . 

(null)


Här har jag hängt upp en trådhylla från en frys  med hjälp av en gardinstång och två krokar. 


(null)


Tre Ikea-krukor upphängda på samma gardinstång som den lilla korgen . 


(null)


Jag saknade krokar till denna korg så den fick jag också fixa fast med en gardinstång. 


(null)


Bortse från min oinbjudna mossa och algbildning i kanalskivorna . 
Så trött på att försöka fota försiktigt för att det inte ska synas på fotona. 
Vi ska , någongång framöver montera isär och spola rent kanalskivorna . 
Det ser så tråkigt och smutsigt ut men det är som det är nu . 
Det blir aldrig rätt tillfälle att montera bort kanalskivorna eftersom jag odlar året om i växthuset nu . 


(null)


På kortgaveln har jag en trähylla hela vägen . 
Bra avställningsyta men det blev svårt att nå för bevattning . 

Nu ser jag fram emot vårsådderna . 


                                ~~ 🖤~~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingslyckanstradgard.blogg.se

Följ med i våran odling i växthus , i pallkragar och på friland. Odlar massor av grönsaker och blommor . I den fd vedboden bor nu ett gäng lyckliga höns. Vedboden heter nu Kackelboden.

RSS 2.0