Plexiskiva från hockeyarenan fungerar bra till odlingslådan.



(null)


Lite för lång men det gör inget. 
Den väger bly så det är karln som förflyttar den . 
Jag fick den när vi gjorde iordning varmbänk förra året. 
Vi hade en plexiskiva tidigare till varmbänken när vi hade tunnelväxthuset och det fungerar jättebra som lock . 


(null)


Det växer på bra under plexiskivan nu 


(null)


En del grönsaker börjar bli för höga nu och det går snart att plantera ut  plantorna .
Eller om dom planteras i hinkar tills det går att att plantera ut på friland . 


(null)


Massor av bladpersilja som står kvar sen i somras . 
Jag har sått kruspersilja också i vintras men den har inte kommit upp än . 


(null)


Vintersådd spenat som har växt upp bra. 
Sådde även i den andra odlingslådan som är utan lock men där har åkersniglar ätit upp alla småplantor . 


(null)

Salladen växer på bra . 
Kommer inte ihåg sorten nu . 


(null)


Idag sådde jag tre hinkar med sallad och mangold. 
Dessa hinkar är bottnade med Bokashi och förra årets odlingsjord i höstas och har varit täckta med massor av löv. 
Tog bort löven och sådde nu lite grönt nu. 


(null)


(null)


(null)


Ska bli duktigare på att äta smörgåsgrönsaker framöver som Sara gör. 
Det är ju så gott så jag fattar ute varför jag inte gör det hela tiden . 

(null)


Ett mellanmål idag blev en hembakad smörgås med eget sallerisalt på tomat och ärtskott. 
Längtar efter egenodlade tomater nu . 

Äter du smörgåsgrönsaker ofta ? Vilka grönsaker odlar du som smörgåsgrönsaker? 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingslyckanstradgard.blogg.se

Följ med i våran odling i växthus , i pallkragar och på friland. Odlar massor av grönsaker och blommor . I den fd vedboden bor nu ett gäng lyckliga höns. Vedboden heter nu Kackelboden.

RSS 2.0