Toppmatat land

Idag har jag fått hjälp att tömma varmkomposten som jag har fyllt upp vartefter med hönsgödsel varvat med löv och annat grönmaterial som tex alla tomatplantor i höstas. 


(null)


Det blir en hel hönsgödsel på ett år . 


(null)


Här har karln tömt halva varmkomposten och börjar komma ner till den delen som är någorlunda nedbrutet . 
Han fick tömma hela varmkomposten och lägga ut på det runda trädgårdslandet så får det bli ett kålland i år med . 
Kål , pumpa, squash och andra näringskrävande grönsaker. 

(null)

När landet djupgrävdes och rensades från alla tusen tistelrötter i höstas så kom det upp lerjord och sen i vintras när vi försökte få ordning på den ojämna jordnivån va det för lerigt för bearbetning. 
Nu har jag gått hela vintern och funderat och kommit fram till att det blir inget mer grävande i detta land nu. 
Det blir toppmatning av material och så får maskarna arbeta i fred och förbättra min jord igen i landet. 

(null)


Det blev väldigt mycket material nivåmässigt i landet nu men det kommer att sjunka vartefter det vet jag . 


(null)


Jag har vintersådder i pallkragarna och täcker dom dels med plexiskivan och nu la jag ut kålnätet över resten av pallkragarna och så långt nätet räckte ut på landet. 
Jag misstänker att jag kan få besök av fasaner som krafsar i landet annars. 


(null)


Det är inte snyggt i landet direkt nu men det kommer leverera grönsaker framöver . 
Min tanke på en stjärna av pallkragar i mitten av landet får bli till nästa säsong troligtvis . 
Testplacerade ut pallkragar i somras på gräsmattan och detta är halvpallkragar jag använt. 

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingslyckanstradgard.blogg.se

Följ med i våran odling i växthus , i pallkragar och på friland. Odlar massor av grönsaker och blommor . I den fd vedboden bor nu ett gäng lyckliga höns. Vedboden heter nu Kackelboden.

RSS 2.0